Εξοικονόμηση Καυσίμων: Sharp Fuel Saver

Προσωπικά, κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου για να εξοικονομήσω βενζίνη. Οδηγώ με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύητα, προβλέπω τη ροή της κίνησης ώστε να μη χρειάζεται να φρενάρω και να επιταγχύνω συνέχεια, κάποιες φορές σβήνω και τη μηχανή σε κάποια φανάρια στα οποία γνωρίζω ότι θα περιμένω για αρκετή ώρα. 

Επομένως δεν υπήρχε περίπτωση να αγνοήσω αυτό το άρθρο:

Το "άρθρο" δεν είναι τίποτα άλλο από ένα λινκ για αυτήν την ιστοσελίδα, η οποία οδηγέι εδώ.


To Fuel Sharp Saver λοιπόν, υπόσχεται έως και 55% μείωση της κατανάλωσης.
Το μόνο που χρειάζεται, σύμφωνα με την ιστοσελίδα, είναι να συνδέσεις το Fuel Sharp Saver στον αναπτήρα του αυτοκινήτου!

Ο τρόπος με τον οποίον δουλεύει? Από την ιστοσελίδα:

"...Είναι ένας πολύ-χρηστικός σταθεροποιητής τάσης. Ο σχεδιασμός του Fuel Sharp Saver σταθεροποιεί άμεσα το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου σας, οδηγώντας σε καλύτερη αποτελεσματικότητα καυσίμου και συνολική απόδοση. Σταθεροποιώντας το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου σας, ένα μεγάλο πλεονέκτημα, που απολαμβάνετε είναι, ότι οι αναφλεκτήρες της μηχανής αποστέλλουν ισχυρότερο σπινθήρα, που οδηγεί σε καλύτερη καύση...."

Η ιστοσελίδα επίσης περιέχει πληθώρα θετικών σχολίων από υποτιθέμενους πελάτες.
Έψαξα στο Ίντερνετ για το προιόν, και αποδεικνύεται ότι είναι πράγματι πολύ διάσημο στις Ηνωμένες Πολιτείες, με ρεπορτάζ από τηλεοπτικούς σταθμούς και εφημερίδες.

Οι μηχανικοί στην ιστοσελίδα www.jalopnik.com, την οποία συνιστώ ανεπιφύλακτα για οτιδήποτε σχετίζεται με αυτοκίνηση, άνοιξαν μια από τις συσκευές: 

Τι έχει μέσα? Κατ'αρχήν (1), το LED που διαφημήζει η εταιρεία: 
"...Το μπλε φωτάκι θα σας επιτρέψει να γνωρίζετε, αν το Fuel Sharp Saver λειτουργεί, ενώ σας υπενθυμίζει ότι εξοικονομείτε χρήματα!..."

2)Έναν αντιστάτη ο οποίος είναι απαραίτητος για να μην καεί το LED από την τροφοδοσία της μηχανής του αυτοκινήτου, και
3) Έναν πυκνωτή. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι αυτός ο πυκνωτής "εξομαλύνει τα ηλεκτρικά" του αυτοκινήτου. Φυσικά, μόνο στην Αμερικάνικη έκδοση. Στην Ελληνική, δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία να εξηγήσουν ΠΩΣ λειτουργεί η συσκευή τους.

Η ερώτηση "Μπορεί η ηλεκτρονική ανισορροπία να προκαλέσει αυξημένη κατανάλωση?" είναι κάτι το οποίο ομολογώ ότι δεν έχω τις γνώσεις για να απαντήσω. Μια πρόχειρη αναζήτηση στο Google δεν επιστρέφει τίποτα υπέρ της θεωρίας αυτής, όμως σίγουρα δεν την απορρίπτει.

Η ερώτηση όμως "Μπορεί η συσκευή αυτή να εξισορροπήσει τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου?" είναι κάτι που μπορούμε να εξετάσουμε.

WARNING: Οι επόμενες παράγραφοι περιέχουν Φυσική Λυκείου.

Η ιδιότητα των πυκνωτών που μας ενδιαφέρει για να καταλάβουμε πώς λειτουργούν ως εξισορροπητές τάσης απεικονίζεται τέλεια εάν εξετάσουμε ένα κύκλωμα με μια πηγή εναλασσόμενου ρεύματος (AC) και έναν πυκνωτή.
(Πολύ καλή πηγή από την οποία έκλεψα και την εικόνα είναι αυτή)

Tο φυσιολογικό εναλασσόμενο ρεύμα που μας δίνει η ΔΕΗ είναι κάπως έτσι:
Το Voltage ταλαντώνεται μονίμως μεταξύ μιας ακραίας θετικής και μιας ακραίας αρνητικής τιμής. Η συχνότητα με την οποία πραγματοποιείται αυτή η "ταλάντωση" είναι η συχνότητα που αναγράφεται στις ηλεκτρικές συσκευές: 220Hz για την Ευρώπη, 120Hz για την Αμερική. 

Τι γίνεται όμως αν πάρουμε μια πηγή εναλασσόμενου ρεύματος και τη συνδέσουμε με έναν πυκνωτή? Το ρεύμα θα ταλαντώνεται όπως πριν?


Όχι! Δεν ξέρω αν θυμάστε, στο Λύκειο όμως λέγαμε: 
"Ο Πυκνωτής τείνει να αντισταθεί σε οποιαδήποτε αλλαγή της Τάσης." 
Έτσι, το εναλασσόμενο ρεύμα παύει να είναι αυτό το "Τρενάκι του Τρόμου", εξομαλύνεται κάπως και ονομάζεται μερικώς ανορθωμένο ρεύμα. 

Οι μπαταρίες των αυτοκινήτων χρησιμοποιούν συνεχές ρεύμα (DC, Direct Current). Πράγματι όμως, σε περιπτώσεις που είτε η μπαταρία είναι παλιά και αποφορτισμένη είτε έχουν αρχίσει να φθείρονται οι μονώσεις των καλωδίων του αυτοκινήτου, η τάση μπορεί να αυξομειώνεται (συνήθως προς τα κάτω). 

Το βλέπω στο αυτοκίνητο του παππού μου (που έχει να αλλάξει 12 χρόνια την μπαταρία του και υπερηφανεύεται(?!)), όταν στρίβω το τιμόνι σταματημένος με ανοιχτά τα φώτα. Η ηλεκτρονική υποβοήθηση του τιμονιού είναι αρκετά ενεργοβόρος, η μπαταρία "ζορίζεται" και η τάση πέφτει, με αποτέλεσμα να τρεμοσβήνουν τα φώτα.

Το Sharp Fuel Saver επομένως υπόσχεται να εξαλείψει τέτοια φαινόμενα, διατηρώντας σταθερή την τάση στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου. Μπορεί να επηρεάσει όμως ένας πυκνωτής 1000μF το κύκλωμα του αυτοκινήτου? 

Τα F, ή αλλιώς Farad, είναι μονάδα μέτρησης της χωρητικότητας του πυκνωτή, δηλαδή κατά προσέγγιση τη δυνατότητα του να αντιστέκεται στις μεταβολές της τάσης. Όσο περισσότερα, τόσο μεγαλύτερη δυνατότητα έχει ο πυκνωτής να κρατάει σταθερό το ρεύμα.

Η Mazda λάνσαρε μια καταπληκτική τεχνολογία με πυκνωτές, η οποία πράγματι επιμηκύνει τη ζωή της μπαταρίας και μειώνει την κατανάλωση. Δε θα επισέλθω σε λεπτομέρειες γιατί πιθανότατα ήδη έχω κουράσει, όμως η συνολική χωρητικότητα των πυκνωτών της Mazda είναι 120Farads, ενώ, του Sharp Fuel Saver, υπενθυμίζω, είναι 1000μF = 0.001Farads, δηλαδή μικρότερο από το 1/100.000 της τεχνολογίας της Mazda. 

Νομίζω ότι δε χρειάζεται να συνεχίσουμε. Η συσκευή είναι μια απάτη και τίποτα άλλο. 
Μια απάτη πλαισιωμένη από τη συνήθη "φιοριτούρα": 
Ψευδείς δηλώσεις υποτιθέμενων πελατών, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι έτσι νίκησαν το μονοπώλειο των πετρελαιοπαραγωγών, ότι δε χρειάστηκε να ανησυχήσουν ξανά για το αυτοκίνητο τους.
Ιστοσελίδες που "βρωμάνε" μετάφραση.
Και το καλύτερο: η ίδια ιστοσελίδα, με τις ίδιες "μαρτυρίες" αλλά στα Βουλγάρικα, βρίσκεται εδώ 

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε πόσο καθίκια μπορεί να είναι.

Αυτό πιστεύω ήταν το "τελευταίο καρφί στο φέρετρο" της συγκεκριμένης απάτης.


Τέλος, μην ξεχνάτε ποτέ τι είπε ο Carl Sagan:
"Extraordinary claims require extraordinary evidence."

Αν κάποιος υπόσχεται να ρίξει την κατανάλωση σας από τα 9lt/100km στα 6, ε, αυτό κι αν είναι Extraordinary Claim.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου